Milo is te gierig om 1 euro te betalen? #bankzitters
0 up · 0 down · 0 ratings
Description
Jij had dus aandelen van bankzitters gekocht voor het symbolische bedrag van 1 euro. Ja, dat zijn ze nu nog steeds waard. Dus mocht er echt interesserder zijn. Kreeg ik een appje van de fiscalist. Ja, Milo die heeft nog steeds niet die euro overgemaakt. Nou, de bankzitters rekening. Dan snap ik ook dat je dat vergeet. Ik app jou. Milo, kan jij die 1 euro overmaken? Waarop jij zegt... Nee, de fiscalist, je moet er een euro overmaken. Zeg hij, ja, maar dat zegt hij helemaal niet tegen mij. Dus ik ga die euro helemaal niet overmaken. Ik zeg maar, goza. Die euro over. Hij belt mij. Maak even het euro over naar bankzitters. Nee. En toen heb ik de fiscalist gebeld. Toen heeft hij jou gebeld, maar je moet een euro overmaken. Toen heb je gelijk die euro overgemaakt. Ja, die neem ik serieus. Stel, maar als ik ineens sta ik gewoon echt midden in de nacht ben, terwijl ik dronken ben, krijg ik een appje van Roel van, joh, je moet even een euro overmaken naar bankstitters. Wat bedoel je, euro overmaken? Zoek dat.
Milo wordt aangesproken op het niet overmaken van 1 euro voor aandelen van bankzitters. De situatie begint met de opmerking dat de aandelen nog steeds 1 euro waard zijn, en dat Milo die euro blijkbaar nog niet heeft betaald. Daarna volgt een reeks appjes en telefoontjes waarin de fiscalist herhaaldelijk vraagt om de euro over te maken, maar Milo blijft weigeren. Wanneer de fiscalist Milo probeert duidelijk te maken dat hij echt 1 euro moet overmaken, wordt het frictiepunt groter: Milo laat doorschemeren dat hij de boodschap niet zo interpreteert als de ander het bedoeld heeft. Uiteindelijk keert het gesprek zich naar directe actie, waarbij Milo toch die euro overmaakt, waarna de tekst ook humoristisch doorschiet naar berichten midden in de nacht. Het fragment eindigt met een vraag over wat “euro overmaken” precies betekent, waarna er wordt gezegd dat je het moet opzoeken.
De reacties zijn overwegend enthousiast en speels, met veel humor rond het idee dat Milo “te gierig” is om €1 te betalen. Commenters pakken de grap door met investerings-/deal-achtige woordspelingen (“Mag ik 2 euro investeren?”, “1% aandelen?”, “deal”, “een euro kaaaaank”). Daarnaast is er sterke community/fanbinding: mensen roepen Milo/Raoul aan, zeggen “fucking fan”, en verwijzen naar eerdere optredens, waarbij de toon vaak luchtig en interactief blijft (ook in replies zoals over handtekeningen). Er zijn een paar uitingen van verwarring of inhoudelijke vraag (“welke podcast is dit?”). Verder komt er beperkte kritiek naar voren op de manier van fan-zijn: één reply spreekt de fan direct aan met “Stop met die cringe bro”, maar dat lijkt eerder een corrigerende/grappige reactie dan een brede afkeuring.
Topics · bankzitters · humor · dissdisstrack · entertainment · vlog
Questions answered
- Waarom zegt de fiscalist dat Milo 1 euro moet overmaken voor bankzitters-aandelen?
- Omdat de fiscalist wil dat Milo de symbolische betaling van 1 euro afmaakt voor de bankzitters-aandelen.
- Wat gebeurt er met de 1 euro in de bankzitters-situatie met Milo?
- Milo maakt uiteindelijk de 1 euro over nadat er herhaaldelijk is aangedrongen.
- Hoe wordt “euro overmaken naar bankzitters” opgevat in het gesprek?
- Het betekent dat Milo daadwerkelijk 1 euro overmaakt richting bankzitters, iets wat Milo eerst niet lijkt te accepteren of correct te interpreteren.