BANKZITTERS HALEN EEN BOETE MET DE AUTO ZONDER DAT MILO DIT WEET
0 up · 0 down · 0 ratings
Promos
Ee joh, Abonneer ook ff op Jordy: youtube.com Bedankt voor het kijken naar deze fantastische, super gave, en bovenal coole video! Vergeet niet te abonneren en natuurlijk even een duimpie achter te laten op deze video! Koop nou die merch gewoon: bit.ly en stream ons op Spotify: open.spotify.com Bankzitters:
Channels and socials
● Instagram: @bankzitters Onze kanalen:
● Matthy: youtube.com
● Raoul: youtube.com
● Rob: youtube.com
● Koen: youtube.com
● Milo: youtube.com
De video start met een terugblik op een eerdere belofte uit een vorige vlog, namelijk Natas in een paar dagen verven. In de opening wordt uitgelegd dat april in Nederland het werk lastig maakt, met wisselende regen, zon en sneeuw en veel grijze wolken. Meteen daarna schakelen de makers naar de situatie rond Milo, die die dag niet aanwezig is. Er wordt gezegd dat Milo last heeft van kiespijn omdat zijn verstandkies is getrokken, en ze wensen hem sterkte en beterschap. Vervolgens gaat het gesprek door met verwijzingen naar reacties online, onder meer dat Danny Vera een rollercoaster clipje van Milo op Instagram heeft gezien. Daarna verschuift de video naar het praktische proces rond het verven of spuiten van een auto. De groep werkt aan het afplakken en ontvetten van delen, waarbij er onderweg fouten en schade worden besproken, zoals tape die niet goed lijkt te zitten en stukken coating die per ongeluk meekomt. Er wordt zelfs gesproken over een lek of druppeltjes die ontstaan en er komt een plan om het spuiten zo te doen dat het niet opnieuw fout gaat. Ook wordt een praktische hindernis genoemd: ze moeten de auto ergens heen kunnen brengen, met het risico dat accu of ruiten problemen geven. Vervolgens komt het punt dat de auto zichtbaar rood wordt, maar het resultaat is niet perfect, en er wordt geklaagd over hoe het er van dichtbij uitkomt en wat nog moet worden bijgeschaafd. In het midden van de video volgt een stunt die draait om een boete door met de auto bij flitspalen te “overtreden” zonder dat Milo het weet. De makers benoemen dat ze flitspalen langs de route verwachten en dat ze, omdat de auto op naam van Milo staat, proberen dat Milo later iets krijgt. Ze bespreken ook dat het niet de bedoeling is om door rood te rijden, maar wel om te hard te gaan voor de paal en daarna meteen weer te remmen, “gewoon net iets te hard”. Er wordt expliciet gemaakt dat de flitspaal 50 is en er komen momenten van spanning, met discussie over snelheid, verkeer en de kans op een bekeuring. Kort daarna is het verhaal in de video dat ze thuis zijn en de volgende stap zetten bij een autowerkplaats, waar hun auto wordt gebracht voor verdere “pimp” of afwerking. Aan het einde wordt de auto afgegeven bij JD Customs, gepresenteerd als een gerenommeerd bedrijf voor auto’s pimpen. De makers staan bij de deur, zoeken Natas en geven aan dat ze de auto aan de workshop over laten. Er worden observaties gedaan over het werk en het materiaal, waaronder het idee dat onderdelen zijn opgeschuurd of opnieuw voorbereid. Tot slot wordt vooruitgeschakeld naar een volgende vlog waarin ze het resultaat ophalen en vergelijken, en ze vragen om te abonneren. Het geheel eindigt met een sfeer van pranks, teamwork en anticipatie op het eindresultaat en toekomstige afleveringen.
De commentsectie is overwegend speels en positief, met veel herhaling van de grapterm “underrated/ zwaar underrated”. Viewers lijken vooral te genieten van de absurdistische humor en de constante variaties op dezelfde inside jokes (o.a. “kale”-figuren, Milo/Koen, de “foetus”-meme, en de roze streep op Koens trui). Daarnaast zie je sterke community-vorming: mensen bouwen elkaars grappen verder aan met “petitie…”-commenten (over allerlei vage acties/updates) en nemen vaste details uit de video over alsof het canon is. Er is ook meta-commentary die de grap zelf relativeert (bijv. “maakt dat Milo niet meer underrated?” en mocken van mensen die “underrated” blijven roepen), maar dat voelt eerder als extra humor dan echte kritiek. Qua toon zijn er weinig inhoudelijke negatieve reacties. Wel is er lichte kritiek/zorg die meer op het “risico” en de legaliteit van (vermeende) verkeersovertredingen of het aanmoedigen daarvan doelt (“rijbewijs verliezen”, “nieuwssites: moedigen verkeersovertredingen aan”). Die kritiek is echter in de minderheid t.o.v. de grote stroom liefde/enthousiasme. Samengevat: de audience reageert vooral met liefde, grap-enthousiasme en deelname aan een gedeelde inside-joke-cultuur, met enkele randnotities van bezorgdheid over de (mogelijke) consequenties van overtredingen.
Topics · bankzitters · entertainment · vlog · uitdagingen · voertuigproject · humor
Questions answered
- Waarom is Milo niet aanwezig in BANKZITTERS HALEN EEN BOETE MET DE AUTO ZONDER DAT MILO DIT WEET?
- Milo heeft last van kiespijn doordat zijn verstandkies is getrokken.
- Wat is het boete-plan met de auto en de flitspaal in de video?
- De makers proberen een bekeuring te krijgen door langs flitspalen te rijden waarbij ze net te hard gaan voor de paal, terwijl ze aangeven niet door rood te rijden en daarna meteen te remmen. Omdat de auto op naam van Milo staat, verwachten ze dat de boete bij Milo terechtkomt.
- Hoe wordt de auto voorbereid voordat delen gespoten worden?
- Er wordt gewerkt met afplakken en ontvetten, zodat het spuiten op de juiste plekken gebeurt en niet overal coating blijft zitten.
- Waar brengen de bankzitters hun auto voor verdere afwerking na de boetestunt?
- Ze brengen de auto naar JD Customs, waar ze aangeven dat ze het werk aan het bedrijf overlaten en later het resultaat willen ophalen.