Entry № 041-17 / V-600 · 0:00 synced

BANKZITTERS MAKEN (VOOR HET LAATST) DE GROOTSTE.. TAART!

Bankzitters@Bankzitters1.1M viewsAug 31, 202112:12
Source
YT
Views
1.1M
Subscribers
1.3M
Critic
8.8
Audience
?

0 up · 0 down · 0 ratings

Promos

Bedankt voor het kijken naar deze fantastische, super gave, en bovenal coole video! Vergeet niet te abonneren en natuurlijk even een duimpie achter te laten op deze video! Koop nou die merch gewoon: bit.ly en stream ons op Spotify: open.spotify.com Bankzitters:

Channels and socials

● Instagram: @bankzitters Onze kanalen:

● Matthy: youtube.com

● Raoul: youtube.com

● Rob: youtube.com

● Koen: youtube.com

● Milo: youtube.com

Start
Afscheid van het huis en de belofte van de allerlaatste enorme taart
Rekenproblemen met hoeveelheden en het begin van het echte taartwerk
Resultaat, opbouw voltooid en afsluiting van het Casa del Huts hoofdstuk
AI OverviewDutchDutch

In deze aflevering van de Bankzitters nemen de jongens afscheid van het huis en zetten ze voor de allerlaatste keer een enorme kookactie neer. Het uitgangspunt is dat ze “de grootste taart” willen maken, als knipoog naar eerder succesvolle grootste-creaties die ze in het huis maakten. De video start met typische humor en woordgrappen, zoals het idee om met taart iets te vieren. Daarna schakelen ze over naar het echte kookplan, waarbij ze uitleggen dat het om een slagroomtaart-achtige opbouw gaat met veel lagen en dat alles stap voor stap moet worden gedaan. Vervolgens gaan ze aan de slag met beslag, waarbij er veel wordt gepraat over hoeveelheden en verhoudingen. Er komen discussies voorbij over een kilo eieren, waarbij ze tijdens het meten en rekenen niet helemaal uitkomen en uiteindelijk met een kleine batch beginnen. Ze scheiden eieren, mengen suiker en gaan door met de toevoegingen voor het deeg en beslag, terwijl ze ondertussen blijven dollen en elkaar corrigeren. Ook onderwerpen zoals het afwegen van hoeveel beslag per ovenschaal gaat terugkomen, omdat ze meerdere lagen en meerdere schalen willen verwerken. Tijdens het bakken geven ze aan dat ze tegelijk zoeken naar hoeveel beslag nodig is per cake, zodat het geheel hoog en groot genoeg wordt. De grootste taart wordt daarna verder opgebouwd met meerdere lagen, inclusief extra koek en decoratie-elementen. Ze voegen extra lagen toe tot ze vinden dat het genoeg is en nemen vervolgens de taart uit de oven om af te ronden en op te ruimen. Hoewel ze regelmatig aangeven dat het spannend is, eindigt het met een conclusie dat de grootste taart “geheel gelukt” is, met een snelle overgang naar het eten en het vieren van het resultaat. Ook maken ze duidelijk dat dit voor veel mensen is (genoemd 80 tot 90 personen) en koppelen ze het aan een eetwedstrijd-idee om te testen hoeveel mensen er daadwerkelijk op afkomen. De video sluit af met het gevoel dat dit het einde van een tijdperk is, gevolgd door een laatste punchline en vooruitblik naar de komende content.

De reacties zijn overwegend positief en emotioneel, vooral gericht op het afscheid van “Casa del Huts” (veel “RIP”/“we gaan je missen”, traan-emoji’s en verwijzingen naar een “legendarische” tijd). Er is duidelijk veel waardering voor de creators (“bedankt mannen”, “jullie zijn echt geweldig”, “top video’s”) en voor de manier waarop het einde wordt afgesloten (o.a. genoemd: “heel mooi om af te sluiten met een taagt”). Daarnaast komt humor heel sterk terug via memes en parodieën: “petities” (bankzitters die huizen/land/taarten/cake/kraskaarten moeten doen), gekke scenario’s en inside-jokes (“stroopmannetje”/“taagt”, seks/cake-grapjes). Ook community-framing zie je terug: kijkers praten alsof ze bij het huis/“de jongens” horen en bouwen samen aan herinneringen (“meer huts content leveren”, “hopelijk weer dit soort hutserige content”). Kleine kanttekeningen zijn er, maar mild: enkele opmerkingen die iets minder leuk vonden (bijv. dat Rob in de laatste video in het huis was / jammer) of grappende “kritiek” zoals “KOEN heeft letterlijk niks gedaan” (meer als overdrijvende humor dan serieuze afkeuring). Over het geheel lijkt er geen substantiële kritiek te zijn die de waardering voor de video-uitvoering ondermijnt.

Topics · entertainment · eten · vlog · uitdagingen · humor

Questions answered

Hoe maken Bankzitters de grootste taart en hoe bouwen ze die op?
Ze bouwen een slagroomtaart-achtige opbouw met een cake-achtig binnenwerk, meerdere hoge lagen en extra toevoegingen en decoratie, waarbij ze het beslag in porties per ovenschaal verdelen en daarna alles stap voor stap stapelen.
Hoeveel eieren gebruiken de Bankzitters voor de taartbatch?
Ze bespreken dat er voor de eerste batch ongeveer 1 kilo eieren nodig is, en ze laten ook momenten voorbij komen waarbij ze over 40 eieren praten en uiteindelijk een groot aantal eieren inzetten voor meerdere bakken.
Voor hoeveel personen is de grootste taart bedoeld volgens de Bankzitters?
Ze noemen dat de taart voor ongeveer 80 tot 90 personen bedoeld is.