Entry № 041-17 / V-405 · 0:00 synced

Koen heeft geen vrienden gemaakt bij de bowlingbaan #bankzitters

Bankzitters@Bankzitters1.8M viewsAug 1, 20230:53
Source
YT
Views
1.8M
Subscribers
1.3M
Critic
5.0
Audience
?

0 up · 0 down · 0 ratings

Description

Zoals jullie weten, waren we bij de dag andersom leven. Toen waren we ook naar een bolingbaan toegeweest. Wij dachten nou makkelijk als we daar nu weer toe gaan. Ja, want we hebben een bolingbaan nodig om te filmen. Ja, dus we hadden een mailtje gestuurd. Toen kregen we deze mail terug. We hebben de bolingbaan aan jullie verhuurd en akkoord gegeven op filmen bij ons. Met het goed vertrouwen dat jullie respect voor ons zouden gaan met onze spullen. Er zijn tijdens die opnames de volgende dingen gebeurd. Een hap uit een moswand. Wie deed dat? Ja, dat maakt zin. Een bolingbal schuim gooien over alle bolingbanen. Wie deed dat dan? Jij was dat ook. Ik, oké. En er wordt over de baan gelopen met normale schoenen, tot aan de kegel. Wie had dat gedaan dan? Volgens mij was... Jij was het ook. Ja, dan was dat ik. Ik neem aan dat je daarom begrijpt dat wij niet nog een keer film namens Wille van Bak zitten bij onze boningbaan. Allemaal in de combinatie met alleen maar bier drinken. Ja, dat geeft ze groot gelijk. Ja, dat was ook asociaal. Ga jij daar nog langs met... Nou, ik wilde zeggen bloemetje en een stukje mos.

Start
Schuim gooien en lopend gedrag op de bowlingbaan
AI OverviewDutchDutch

Koen en de Bankzitters sturen een mailtje naar een bowlingbaan om daar opnieuw te filmen, nadat ze eerder toestemming hebben gekregen. Tijdens de opnames blijkt het vertrouwen niet goed uit te pakken, met gemelde schade en asociaal gedrag zoals een hap uit een moswand. Ook gooien ze een bowlingbal schuim over de bowlingbanen, en er wordt met normale schoenen over de baan gelopen tot aan de kegel. De crew concludeert dat ze daarom niet nog een keer film willen maken bij de bowlingbaan, waarna er wordt ingespeeld op het gevolg dat de bowlingbaan deze vorm van medewerking en “content” dus niet meer accepteert. Aan het eind wordt het geheel afgesloten met een grap over “bloemetje en een stukje mos”, waarmee de situatie zowel als slechte omgang met andermans spullen als als komische scène wordt neergezet.

- **Overkoepelende toon:** De meerderheid reageert **afkeurend over Koens gedrag**: termen als *asociaal*, *respectloos*, *triest*, *kinderlijk* en *vernielen/sloopen voor de likes* komen vaak terug. - **Humor/vermaken vs. grenzen:** Veel kijkers geven aan dat ze **wel gelachen hebben**, maar vinden het tegelijk **niet oké** (”je kan er om lachen maar dit kan natuurlijk niet”). De grap wordt dus vaker gezien als “grappige content met een te ver gaande grens” dan als puur onschuldig vermaak. - **Plezier gekoppeld aan afkeuring (kritiek als waarde):** Een deel vindt dat de maker(s) “wel gelijk” hebben en dat dit gedrag terecht wordt **aangesproken/zwartgemaakt**. Er is dus ook waardering voor het **sociale oordeel** of de consequentie richting Koen. - **Community framing (recht/regels/plaatsbaarheid):** Commenters benadrukken **respect voor andermans spullen** en dat mensen niet welkom blijven als ze regels overtreden. Er zit een duidelijke “wij willen gewoon normale omgang”/“niet terug willen als je dit doet”-lijn. - **Scherpe kritiek op Koen als persoon:** Herhaaldelijk wordt Koen neergezet als **onrealistisch/rijke-luis-mentaliteit**, “klein kind”, “stunter voor likes” en “vervelend”. Ook wordt zijn gedrag soms gelinkt aan alcohol/ondiscipline. - **Opmerkingen over uitvoering:** Enkele reacties zijn praktisch/teleurstellend (bv. “Leuk, maar waar is de video”), maar dit staat niet centraal. - **Positieve uitzonderingen:** Er zijn ook korte, vrolijke reacties zoals “Lekker gedaan koen”/“GOED ZO KOEN”, maar die lijken in kleine aantallen en worden niet door de grootste groep gedragen; ze contrasteren met het dominante sentiment dat het gedrag vooral **afgekeurd** wordt.

Topics · bankzitters · humor · sport · video · entertainment

Questions answered

Waarom heeft Koen geen vrienden gemaakt bij de bowlingbaan volgens #bankzitters?
Omdat er tijdens de filmopnames spullen werden beschadigd en asociaal gedrag plaatsvond, onder andere het eten uit een moswand, schuim gooien over de bowlingbanen en normaal schoenengebruik op de baan.
Wat werd er tijdens de bowlingbaan-opnames beschadigd of gedaan dat tot onenigheid leidde?
Er werd een hap uit een moswand genomen, er werd een schuimige bowlingbal over de banen gegooid, en er werd met normale schoenen over de baan gelopen tot aan de kegel.
Waarom willen de Bankzitters niet nog een keer filmen bij die bowlingbaan?
Omdat het vertrouwen dat ze respect voor de spullen zouden tonen niet werd nagekomen, waardoor ze geen nieuwe filmafspraak met dezelfde bowlinglocatie willen.